Upp

Stenbolaget skapar socialt engagemang

Stenbolaget säljer som namnet avslöjar sten. I sortimentet finns sten för både utom- och inomhusbruk med stensorter av allt från granit till skiffer. Företaget har fyra fysiska butiker och en etablerad e-handel med över 40 000 nöjda kunder. Enligt dem själva har de Sveriges största utbud men något som imponerar än mer är engagemanget de skapar - I dagsläget har de nästan 1500 gilla på Facebook och kunder som mer än gärna vill dela med sig av sina byggprojekt.

Stenbolaget anordnade för andra året i rad en tävling där kunder själva löpande fick skriva och berätta om deras projekt och dess utveckling. Stenbolaget tillhandahöll en plattform där bidragen publicerades och med hjälp av Facebook spreds engagemanget. Tävlingen lockade 87 deltagare som med mycket fina projekt lockade mängder av besökare. Vinnaren i tävlingen belönades med 50 000kr i presentkort hos Stenbolaget. Ett fantastiskt initiativ som skapade både engagemang hos kunderna och stärkte Stenbolagets varumärke.

Vinnaren av 2013 års tävling blev Jessica Lindhoff. Jessicas bidrag hittar ni här.

Om ni är sugna på att vara med i 2014 års tävling så gör som 1497 personer redan gjort och gilla Stenbolagets Facebooksida för att hela tiden hålla er uppdaterade!