Upp

MEG14 – Mediedagarna

Det finns mässor för snart alla typer av ämnen men inget är kanske så intressant som Mediedagarna i Göteborg är. MEG14 eller Mediedagarna är en mässa och en mötesplats som vänder sig till alla de människor som arbetar med eller är intresserade av nutidens medieklimat och utveckling.

Det är inte enbart medieeliten som är den intressanta målgruppen under Mediedagarna. Den vänder sig till alla som har ett intresse av att hålla sig uppdaterade kring vad som pågår i mediebranschen. Oavsett om man kommer från någon organisation, en högskola eller universitet så kommer det att finnas någon glädje för varje människa. Det räcker med att vara det minsta intresserad för medierelaterade saker för att man ska kunna ta med sig något värdefullt från dessa två dagar i mars. Mellan den 6 och 7 mars kommer dessa intressanta dagar att hållas på Svenska Mässan, så se till att boka biljett (länk) och eventuellt hotell (länk) i god tid.

Ett potpurri av information

Det finns många ämnen som kommer att avhandlas under dessa dagar. Oavsett om det berör litteratur, film, nyheter, politiska budskap, information eller reklam så har alla dessa olika ämnen en extrem påverkan på media och påverkas samtidigt av utvecklingen inom branschen. Varje enskild bransch har utvecklats inom detta område och därför har det också skapats olika sätt att ta i hand och agera i det mediala, något som kommer vara ett utmärkande ämne under dessa dagar. Det handlar alltså om att olika branscher kommer att mötas med ett tydligt syfte och utbyta både erfarenheter och idéer.

Med ny teknik utvecklas inte enbart den mediala branschen utan också sätten som vi möts på. Det är inte längre så att man behöver vara bunden till en plats eller en viss tid för att man ska kunna delta i samtalet, förutsättningarna har förändrats enormt och oberoende av scheman, geografisk position eller tid så kan man ändå vara en bidragande faktor som påverkar diskussionen. Behovet av att mötas är fortsatt stort, även över olika branscher och med Mediedagarna i Göteborg ges tillfället för de intresserade att inspirera och inspireras av andra. Det handlar om att lära sig och förstå hur det mediala landskapet ser ut idag, med allt vad teknik och innehåll har att erbjuda, och samtidigt hitta vägar där man kan utveckla sig själv inom området. Under Mediedagarna i Göteborg kommer möjligheten att kliva in i medieframtiden finnas.

Mer om Mediedagarna på Svenska Mässans webbplats.