Upp

Det viktigaste i din marknadsföring är trovärdighet

Susan Dymling på reklamföretaget Smartson har skrivit ett intressant inlägg på sitens blogg, med titeln: Därför blir trovärdighet allt viktigare i marknadsföring

Smartson sysslar med ett marknadsföringskoncept de kallar för sharevertising, som går ut på att helt enkelt låta människor testa olika företags produkter för att sedan sprida sina genuina omdömen via sociala medier. Lite som ett systematiserat word of mouth.

Bloggposten går ut på att motivera det här valet av marknadsföring, just för att ett ärligt och transparant förhållningssätt till ens kunder bygger ett förtroende som direkt påverkar efterfrågan. Att låta konsumenter sprida omdömet om produkten är också något som kan vara bra, då konsumenter ofta lyssnar och litar på andra konsumenter. Förövrigt menar hon att brister i ens produkt är något som ändå kommer att spridas, och att det därför är lika bra att försöka komma ut framför dem innan produkten blir onödigt dömd på felaktiga premisser.

Tänkvärt inlägg och intressant koncept från Smartsons sida. Ärlighet varar ju trots allt alltid längst, och har man inte förtroendet hos sina kunder spelar det ingen roll vad man försöker förmedla till dem.

Kolla även in www.stema.nu för att läsa mer om hur man kan förmedla sitt företags budskap.